Mässpåtagning

Mösspåtagning



Nu är studentveckan igång, och idag var det den traditionella mösspåtagningen. När jag kom till skolan var det smockat med människor, glada människor med vita hattar, i hela entrén. Roligt! Blev lite sång och sådär inne i aulan sen bjöds det på cider och sen dags för vanliga lektioner. Eller vanliga, betygssnack och utvärdering.

Fick skjuts hem av Sarisen, för att käka lite och ringa lite samtal. Ikväll är det den årliga sponsorsimmet. Gud vilken bra dag de lagt det på, inte. Får se hur mycket man går in för det, jag har trots allt sponsorer som sponsrar med bestämd summa, som tur är :)
Sen blir det hem till Christin för att fixa och trixa och sen till världens bar för en något lugn kväll. Det blir mysigt. Bra start för min vecka tror jag, försöka få igång mig lite. (Inte jätte pepp faktiskt, men det kommer!)

Studentmössan då, otroligt stor! Och de är ju så fula, alla ser ut som kaptener eller lokförare när man har de på sig. Men alla har det eller kommer någon gång ha det. Härlig känsla alla fall! Positiva är att man inte behöver göra ngt åt håret på morgonen ;) haha
Dåligt väder just nu och kommer vara ett tag. Söndag ser ut som solen och värmen kommer. Och det ser ut att blå två grader varmare till balen, men ändå vem vill ha 10 grader och regn? Jag hoppas för all del NT har fel, vilket de brukar ha.

Imorgon kommer hjärtat hit också :) Ska bli underbart. Sen är det bal, bal, bal!
Och imorgon ska jag hinna förbi farbror doktorn och hämta smokingen. Kanske middag på kvällen med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0