Grattis på födelsedagen storebror!

I kväll kommer alla smälla fyrverkerier, (som varje år), bara för att det är din födelsedag!
Jag är så avundsjuk!

Happy New Year!

Jag kom precis på att när ni hemma i Sverige har räknat ner från 10 till noll, skrikit er hesa av glädje och kramat alla kära vänner, så är det 6 hela timmar tills jag upplever det! Mitt år blir 6 timmar längre detta året. Coolt!

Victoria's Secret Fashion Show

Idag visade Victoria's Secret Fashion Show 2010-2011 hemma på svensk tv. Vilken show det är alltså! Katie Perry är grym.

Vet inte om ni sett den så kallade mirakel bh:n från Victoria's Secret. Den gör att brösten ser flera storlekar större ut. Även om du är platt och använder den ser det ut som du har värsta pattarna! En tjej i laget har den och jag kan säga att man ser direkt när hon har den på sig.... Visst, visa tycker säkert att den är bra. Men själv tycker jag att man ska vara stolt över det man har..

New Years Eve.

En nyårs outfit i Eve-stil. Skulle verkligen inte tacka nej till skorna! Själv kommer jag ta en svart klänning som hängt i garderoben i flera år nu och piffa upp den med ton av accessoarer!

Statue of Liberty.

Under våran andra dag i New York besökte vi Frihetsgudinnan. Efter mycket otur på morgonen så kom vi tillslut ner till färjan som tog oss över till ön. En riktigt cool upplevelse måste jag säga! Man har ju sett den på så många bilder och i så många filmer, och äntligen fick jag se den med mina egna ögon.

// TRANSLATE //
During our second day in New York, we visited the Statue of Liberty. After much bad luck in the morning, we finally got down to the ferry that took us over to the island. A really cool experience I must say! I've seen it in so many pictures and in so many films, and finally I saw it with my own eyes.

Top of the Rock.

När vi anlände till New York fick vi skjuts direkt till hotellet. Vilket fint hotell alltså! Kunde inte hittat bättre flyg plus hotell biljetter. Efter det gav vi oss ut på upptäcktsfärd i storstaden och upptäckte att vårt hotell var granne med Time Square, (Det tog lång tid innan Deniz förstod att det var Time Square). Vi tog oss upp till toppen av Top of the Rock. Fin utsikt!

// TRANSLATE //
When we arrived in New York we got a ride to the hotel. What a nice hotel that is!Could not find a better flight plus hotel tickets. After that we set out to explore in the city and discovered that our hotel was next to Time Square, (It took a long timebefore Deniz knew it was the Time Square). We went to the top of Top of the Rock. Nice view!

Swatch.

Min nya Swatch klocka som jag införskaffade mig i New York.

// TRANSLATE //
My new Swatch watch that I bought in New York.

Marc by Jacobs

New York resan gick ju på en hel del över vad vi hade väntat på grund av den dumma snöstormen. Blir att kolla igenom budgeten innan vi åker till Orlando kommande dagar. Kanske blir att införskaffa mig denna fina från Marc by Jacobs.

Stuck in New York.

Vi har haft underbara dagar i New York. Tills gårdagen kom då vi skulle åka hem. I förrgår, söndag, började det snöa. Väldigt mycket. Det blev storm och alla flygplatser i hela New York stängdes ner. Vi ringde från vårt hotell flertalet gånger men de sa att vi skulle lyfta. Väl på flygplatsen var det inställt och flygplatsen var stängd. Fick hitta ett annat flyg (idag). Bokade ett hotel på hotels.com. Åkte till hotellet efter att letat efter transport i en evighet. Kommer dit och hela hotellet är full bokat och något fel med våran bokning. Ringde runt för att hitta ett annat hotell. Hittade ett men ingen transport. Deniz sprang ut i snöstormen för att hitta en taxi. (vi bad dom ringa på hotellet men de sa att ingen taxi skulle komma förän 2 timmar). Hittade en taxi men han visste inte vart vårt hotell låg och kunde inte köra oss. Tog oss tillslut tillbaka till flygplatsen. Ställde oss i en mil lång kö för taxi. Delade taxi med 4 andra. Åkte runt i säkert 1-1 och en halv timme. Eter många om och men hittade vi vårt hotell. Ringde efter mat men de klickade oss bara. Hade inte ätit på nästan 12 timmar. Sprang ut i stormen och hittade en Italiensk resturang där vi åt en god och varm middag. Kom hem och ställde oss i badkaret med fötterna i kokhett vatten. Sedan slocknade vi båda två. Vilken dag!

Nu ser vi att det är plan som lyfter från flygplatsen. Men saken är den att de har inte tillräckligt med flygplan på flygplatsen just nu. Har inte landat flygplan där sen igår. Så nu sitter vi och väntar på att få reda på om vi får åka hem idag eller någon av de kommande dagarna.

Istället för ett direkt flyg till orlando och hämta upp vår bil som vi redan betalat för, så får vi åka 3 andra flygturer!
Nej nu ska jag vila lite så jag har energi till den långa flygresan. Bye!

Tomorrow morning!

Vet inte om jag kommer ha internet på hotellet. Men har jag det och har tiden så kommer jag uppdatera här så ni får se allt roligt vi har för oss!

Nyårsklänningar.

Här har ni 3 tips på billiga nyårsklänningar. Alla under 500-lappen och kommer från H&M.

Christmas at Universal.

När vi var på Universal igår såg vi en jul parad. Och inte nog med det, den tog aldrig slut! Tyvärr tog batterierna på kameran slut. Annars hade ni fått sett Tomten han själv, hela Simpson familjen i deras husbil, Scobeedoo i sin minibuss och många många fler! (Hoppas Håna är riktigt avis på mig nu, HELA SIMPSON FAMILJEN I DERAS HUSBIL!)

Öppnade julklapparna igår. Fick en fin väst plus lite smink. Deniz fick en snygg t-shirt och grymma sovkalsonger. Och eftersom jag är tillsammans med sällskapsspel-mästaren så fick vi ett Yazzy också som vi spelade tidigare idag. Och gissa vem som vann? JAG!

Nu ska jag sova. I morgon blir det nog en löprunda igen. Hoppas jag. Eller kanske lite frisbeegolf. (Det är riktigt dåligt när man får träningsvärk i armen av en runda frisbeegolf).

Universal.

Blev en trip till Universal idag. Uppdaterar mer om det imorgon, för nu ska jag och Deniz.....

...... ÖPPNA VÅRA JULKLAPPAR!

The Tourist.

Jag är precis hemkommen efter en mysig kväll i bio mörkret tillsammans med min pojkvän. Vi såg The Tourist, med Angelina Jolie och Johnny Depp. Jag blev positivt överraskad, jag hade inte förväntat mig att filmen skulle vara så bra. Definitivt en film jag skulle rekommendera!

// TRANSLATE //
I'm just back after a cozy night in the dark cinema with my boyfriend. We saw TheTourist, with Angelina Jolie and Johnny Depp. I was pleasantly surprised, I was notexpecting the film to be so good. Definitely a movie I would recommend!

Today.

Gårdagens inplanerade löprunda blev inställd på grund av regnet. Idag är det bara mulet så om några minuter ska jag och Deniz ge oss av och löpa/cykla till den stora parken en bit bort. Där ska vi köra lite frisbee-golf. Sen löpa hem igen. Det blir ett riktigt träningspass! Länge sen man tränade..

Fick reda på mina slutbetyg för första terminen också. Blev A i alla mina 6 kurser!!! Yohoo!
Så här sitter en glad eve just nu.
Nej nu ska den glada eve ut och bli fit igen.
BYE!

Merry Christmas.

Eve, Deniz, Mattias and Simon.

The dinner.

Gårdagens middag bestod av ris, kycklingfilé och sallad. Oerhört gott! Dock hade det suttit ännu bättre med mammas potatisgratäng, den slår ju allt! Lite avis på allt folk som kommer hem till oss (hemma i Sverige) och blir bjudna på det idag. Bara äta så mycket tills man spricker!

Christmas holiday.

Ligger i min stora säng och gottar mig med lite choklad, för nu är första terminen över! Hade mitt matte final idag, hoppas det gick bra. Pluggade inte så mycket inför den eftersom jag redan tror att jag har ett A. Dansken har flytt hem till Danmark nu, och snart flyr Mattias huset. Så ska springa över till honom ett tag och vara extra irriterande de här sista minutrarna..
Övertalade skolan också att jag och Deniz kunde stanna lite längre i lägenheterna. Nu är det bara problem med bil innan New York. Får se hur vi löser det..

200 IM Gator.

Tyvärr lyckades jag inte vända filmen innan jag la upp den, men ni får bara vrida på huvudet. Här är alla fall 200 medley från Gator Invite. Jag i mitten, bana 4 om jag inte minns fel.

HAPPY BIRTHDAY, BABY-BROTHER!

One week left.

NEW YORK HERE WE COME!

Julpynt.

Här kommer två bilder på mitt vardagsrum och julpyntet jag fixade ihop i veckan. Inte riktigt lika tråkigt rum nu alla fall..

Nothing left.

Här om dagen fick vi reda på att skolan "avskedade" våra tränare. Efter att skolan gav ut en svag rapport om hur så kallat "dåligt inflytande" vår coach hade på oss svarade våra coacher med en 150 sidor lång rapport till svar. Trots detta bestämmer sig överhuvudet och presidenten på skolan att "avskeda" dom. Samma man som sagt "Jag gillar inte simmare. Skulle jag bli president är det det första jag ska ändra på.." och som elever förklarar att de hellre skulle skjuta sig i ansiktet än att ha honom som lärare igen. Det säger en hel del om denna människa. Inte nog med att han är avundsjuk på vår tränare och simlagets framgångar och förstör våra tränare plus deras familjers liv, utan förstör även för oss simmare.

Jag kom hit delvis för simningen. Och kollar jag på simningen var coach Lochte den enda anledningen! Det är inte så att DSC är en så bra skola att man åker tvärs över hela Atlanten för att få chansen att studera där.

Och en till riktigt konstig sak. Fick höra att 12 baseboll spelare åkte fast för att ha fuskat på ett matteprov. Och vad händer? Idrottsledningen får reda på det, men låter dom bara göra om provet! Hade det dock varit simmare, och hade det bara varit en eller två simmare så hade dom bränt dom på bål, slängt ut dom från skolan tillsammans med resten av simlaget. Det är ungefär så de behandlar oss nu..

Nu rycktas det också om att våra coacher inte är avskedade. De kan "resign", vilket betyder kan fortfarande jobba på skolan men inte vara våra coacher(?) Hur dumt låter inte det egentligen!? Så just nu går vi till skolan och lektionerna. Vi har finals denna vecka och alla säger: nu behöver ni inte träna så fokusera på era finals istället. Men seriöst, det går inte ens att sitta 1 timme och koncentrera sig på ett prov, hur stort det än är. Tankarna dras till detta vad som. Jag ser till och med en skillnad i mina betyg nu, och det är inte för att jag struntar i att plugga. Utan det är för hur skolan har behandlat oss. Tänker bara hela tiden: vad är nästa steg? eller vad kommer hända nu då?

Jag förstår inte heller mycket av hela situationen ska jag tala om. Hade det varit Sverige hade detta aldrig hänt. Men detta är USA, där ALLT händer. Vi får nu dras med skiten från förra året. Just nu ses vi som rasister som hatar bögar, bränner ner träd, är riktiga pundhuvuden som röker på hela tiden och sover under lektionerna.. Vi skulle kunna stämma skolan för detta!

Jag kunde aldrig tänka mig att det skulle bli såhär. Här sitter jag nu, i Daytona och har inte varit i vattnet sen i lördags och nu utan coach. Vart är detta på väg egentligen? Vi skulle vinna Nationals i år! Vi slog våra rivaler i lagkapperna som ingen gjort på hur många år som helst innan! Nu är det bara en dröm.
Det tär på en mer än ni kan tänka er. Det är inte bara så att våra underbara tränare har "försvunnit". Det är en "pappa" och "syster" som försvunnit..

Man får väl glädjas åt att deras son och bror tog ett VM guld idag på 200 frisim.

Tradition revised? There is no tradition anymore. This is nothing without the two people who built it all up...

Ur min garderob.

Jag har fortfarande inte kommit ur min transparenta period!
Denna fina kofta med spetsdetaljer klickade jag hem från Forever21.com för inte så länge sedan.

Simon and I.

Just nu sitter jag och pluggar lite matte med Simon. Final på fredag! Tror dock redan att jag har ett A och kan inte få sämre, om jag räknat rätt. Hade final i engelskan idag. Återstår bara 3 prov sammanlagt nu! Keep up the good work!

I'm sitting with simon right now and we are studying some math. Final on friday!! But I think I have an A right now, and that I can't get any worse, if I counted right. Today we had a final in English too. Now it is only 3 tests left. Keep up the good work!

Sofi Fahrman.

Vilken härlig outfit. Asballa shorts från H&M, och inte tala om skjortan och halsbandet.
Tillsammans blir allt ett!

Love.

Jag har precis glufsat i mig en delicatoboll! Finns det något godare?! Nu ska jag hoppa i och ta en varm och lång dusch. Sen tror jag allt att jag ska plocka i ordning på rummet. Få ut alla saker som min rumskompis lämnade kvar. Hon har för övrigt försökt stämma skolan och våra underbara tränare. Men jag ska inte börja prata om henne nu, hon är inte ens värd att nämna..
Fick beskedet idag att dom har fått sparken. Kom hit för att få ordning på mitt liv, och får det här tillbaka av skolan? Förstår inte hur de tänker! Hade det varit i Sverige hade det aldrig hänt. Man kan inte behandla människor så. Men det är bara inse faktum, det här är USA - "the gratest country in the world"....

Bigger in a bottle.

Bigger in a bottle is the name of my team mates Granger and Nikki's video.
Take a look!

Gay maker.

And here is Deniz, Kevins and Johns project.
Enjoy the show!

Bust a move band.

Here is my roommate Razans and my neighbor Kimbas speech project.
Move thoose hips girls!!

Lucia.

Hemma har det säkerligen firats med lussekatter, pepparkakor och tända ljus hela dagen. Och inte tala om alla vackra sånger. Saknar det faktiskt. De firar som ni kanske vet inte Lucia här borta.
Bilden är från 2004 och ni ser rätt, det är jag som är Lucia. Trodde jag skulle bränna ner hela badhuset den dagen men det är en annan historia...

My house.

Vet inte om jag visat bild på mitt hus. Här är det alla fall, inte världens vackraste men det duger helt klart. Speciellt nu när vi fått huset spräjat med insekts-dödar-medel och AC:n fungerar igen!
Det har även fastnat en annan liten fillur på fotot och det är ingen annan än min fina pojkvän Deniz. Titta vilken fin mössa han har på sig idag också! (Han blev väldigt glad mamma och pappa och tackar så hemskt mycket!)

Swag in a can.

Här har vi ett annat projekt som några i simlaget gjorde. "Swag in a can", bra jobbat grabbar!
(Vänta bara på Deniz och deras projekt!)

Tongue gum.

Here is a video from when Deniz and I helped the softball girls with their speech project.

Kändisskvaller.

Sitter och läser lite svenska skvaller tidningar mitt i Simons och Mattias plugg.
Skönt att läsa lite svenska magasin igen!

Julstämning.

Fick två mega stora paket på posten idag, från min underbara familj såklart! Innehöll en hel drös med godis, kläder och juklappar! I AM SO HAPPY RIGHT NOW

Julpyssel.

Var på Walmart idag och köpte lite små saker till mitt julpyssel. En liten suprise för mina huskompisar.
Visar såklart resultatet för er vid ett annat tillfälle!

Julstämning i varma Florida?

Det börjar bli lite julstämning här i Florida, tro det eller ej. Känns dock konstigt när man inte ens behöver gå runt med jacka trots att det är december. Den solbrända hyn är borta, funderar nästan på att köra på fusk brännan. En av mattanterna på skolan bjöd hem atleterna på middag och det var nog det som satte julkänslan. Granen var klädd och julpynt i hela huset. Mysigt!

Igår gick jag även i köpcentret och letade efter julklappar tillsammans med Mattias och Simon. Riktigt nöjd med det jag inhandlade! Önskar bara jag kunde se deras glada miner när de får presenterna. Själv kommer jag fira julafton och juldagarna i New York som de flesta redan vet om. LÄNGTAR!

Florida.

Power.

Har inte blivit mycket bloggande på senaste tiden, men jag har mina orsaker. Jag har väldigt mycket viktigare saker att fokusera på just nu. Det sliter på en. Jag skulle aldrig klara av att vara kändis och vara omringad av media hela dagarna. Senast nu i kväll när vi bara satt och kollade på film några stycken kom en TV-kanal och knackade på dörren för de ville ha en intervju.

Jag är glad för allt stöd jag kan få, det är inte lätt. Och jag är oerhört tacksam för er som redan hjälper till!
GULDVÄRT! Men det är bara fortsätta kämpa. In Lochte we trust, som sagt!

Individually we are one drop. Together we are an ocean!

In Lochte we trust.

The team.

Gator Holiday Classic.100

Nu ligger jag i sängen på hotellet och kollar Harry Potter. Alla försöker verkligen få mig att tycka om det!
Just nu pågår, som några av er vet, svenska mästerskapen i Stockolm. Skypade med mina vänner Linda, Anna, Rebbe, Michelle och Nikko där. Så otroligt härligt att se och höra dom igen, även om internetet här är världens sämsta och jag hörde bara en del av vad de sa. Lycka till imorgon och simma snabbt hörni!

Resultaten har varit lite blandade. Sänkte mig ytterligare i 100br finalen till 1.06.0 och slutade 4a.
Idag var det 200me där jag kom 9a så vidare till b-final. Sänkte mig 4sek i finalen och hade 2.08.0. 50fr blev det exakt samma tid som min lagkompis Ashley och förstås så kom vi delad 8 plats och skulle simma om. Men jag var "snäll" och gav henne den finalen och körde själv i b-finalen. Med världens sämsta målgång med världens längsta glid hade jag 24.7 tror jag.

Bild från tävlingen, jag på bana två.

University of Florida.

Vi kom hit igår. Simmade in i den stora simhallen. Så himla mycket fräshare än den vi har hemma i Daytona. Påminner lite smått om Eriksdalsbadet. Därefter åkte hela truppen till Olive Garden och tjockade i oss förätter och varmrätter och en del efterrätter för 950 dollar!
Tidig morgon idag. Började med att simma in och sedan tävla ca 3 timmar senare. Var nära på att missa 100br men hann precis och gjorde 1.06.7. Så ligger 2a till finalen.
Som ni ser på bilden är det två bassänger. Den närmast är djupast och den andra är grund. Idag är tjejerna på den djupa pch killarna på den grunda, både försök och final. Sedan i morgon skiftar vi och sedan på söndag är vi tillbaka på den djupa sidan.

On my wall.

Daytona State.

Nu är det ca 40 min kvar tills jag lämnar lägenheterna och åker till skolan för lite lunch sen sticker vi till Gainesville, för Gator Meet.
På bilden kan ni se våra speedo warm-ups. Alla ska ha på sig det när vi åker till denna tävling, annars är det svart kjol/byxor och vit skjorta. Snyggt värre!

The Lion King.

Har precis suttit hos dansken och Eric och kollat The Lion King. Herregud va bra den är! Åt även lite krispy kream till det. Tjock jag vet!
I morgon åker vi iväg på vår första riktiga tävling. (Ingen liten tävling två skolor emellan). Ska till University of Florida. Mitt upplägg ser ut som följande:
Fredag: 100 br och 400 me
Lördag: 200 me och 50 fr
Söndag: 100 fr
Förhoppningsvis, om inte Coach efteranmälde mig på 200 fj på Söndagen. Vilket jag verkligen inte hoppas, det klarar nog inte min axel av i detta tillstånd. Gick ändå bättre på träningen idag än igår så det är ett plus!

Christmas feeling.

Vi har fått en julgran i vårt hus nu. Inte stor, men den är fin! Min snälla huskompis Marie införskaffade vårt hus den och hon gav även en present till oss. En toaster så nu kan vi äta varma bagels, mums!

My life.

I miss you to much!

Kennedy Space Center.

I lördags åkte vi (jag, Deniz, Mattias, Simon, Andrew och hans syster Ana) till Kennedy Space Center. Deras föräldrar var otroligt snälla under vår lilla Thanksgiving visit och de fixade till och med inträdes biljetter till oss, (de jobbar där). Det var en upplevelse utöver det vanliga, men jag skulle inte åka dit igen. Men det var riktigt coola saker att se!
Här är två bilder från dagen. Den första är från en dator där man kunde klistra in sitt huvud, den blev inte jättebra men ni ser nog att det är jag. Den andra på mig och Deniz precis efter entrén.