Det blev en lang liten uppdatering.

Nu sitter jag i biblioteket for study hall tillsammans med laget. Vi har 4 timmar varje vecka da vi ska sitta allihopa och plugga tillsammans. Riktigt bra for man far mycket gjort!

 

Orkanen som jag berattade om kom aldrig och besokte Daytona. Den tog turen runt om. Sa vi fick trana mer an vad vi forvantade oss, haha.
I onsdags bestod passet av ca 1000 insim och warm-up (minns inte exakt). Dar efter hade vi inte tillrackligt med plats i bassangen sa fick kora hela passet i 50or:
(14 st varannan fj varannan me):
50fj, 50fj, 50fj, 50fj/ry, 50fj, 50ry, 50fj, 50ry/br, 50 fj, 50br, 50fj, 50br/fr, 50fj, 50fr.
Sen var det samma sak fast huvudsimsattet var rygg, sen brost, sen fritt. Sa totalt 56*50. Riktigt rolig serie! Darefter avslutade vi med lite arm och sen avsim.

I torsdag, tur att jag hade klass sent sa jag kom sent, bestod passet endast av 400ar och 50or. Nar jag kom var det endast kvar:
4*50 fr 1-4
2*400 fr dolme
8*50 1-4, 5-8
400 fr negativ splitt
16*50 1-4, 5-8, 9-12, 13-16
Darefter avsim.

I eftermiddag kommer vi vara tillbaka i varan pool pa skolan, bygget ar antligen fardigt. Dock gillade jag att simma ute och fa lite branna. Nu kommer vitheten tillbaka.

Kan beratta lite kort om morgontraningarna med. Den har veckan bestod de endast av landtraning, annars ar det simning ocksa. Borjar med uppvarmning plus 600-800 sit-ups. Darefter gar vi ut och springer, pa tid. Vet inte hur langt det ar men runt 10min (for oss som verkligen springer). Darefter ar det antingen gym eller stationsarbete. Mandagens stationsarbete borjade med hoppa sick-sack mellan ett strack langs hela korridorren. Upp och ner for 4 trappor, 3 ggr! Darefter ut i korridoren for att ga tillbaka, utfall. Sen ta en medicinboll och hoppa sma hopp samtidigt som man haller bollen intill brostet och sen trycker ut den till racka armar och in igen osv. 50ggr, sen triceps med bollen over huvudet ner bakom nacken och upp igen, 50ggr. 
Sen 50 armhavningar, 50 benboj med kick mellan varje, och tillsist boxa 100gr. Det var ett varv. Etter ett varv, vila ca 20 sek sen kor rundan igen. 4 ganger! Det kandes dagen efter kan jag saga...


Nej nu maste jag nog plugga. Pratade med min first aid larare, och just nu ligger jag pa ett B men han tror att jag kommer fa ett A i slutbetyg. Han har verkligen overseende med att jag och Mattias har problem med spraket sa det ar bra.  

Nej morsning korsning!


Kommentarer
Postat av: Carina

Tur att inte ovädret kom till er.Tack för alla grejor.

Ni verkar få träna på riktigt ordentligt, men det vet jag att du klarar.

Bra med betyget också,du verkar klara skolan bra.

Puss.Hälsa

2010-10-01 @ 21:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0