Canet en Roussillon

Canet en Roussillon
Här följer den lilla rapporten från påskens träningsläger:

Veckan i Frankrike var mycket positiv.
Flygresan dit gick bra, förutom prat från personalen om nödlandning efter att en dam svimmat och fick syrgas plus att en passagerare (doktor) fick hjälpa till att få henne vid liv. Men vi kom tillslut fram. Seg bilresa dock.
Lägenheter med 6 sängar på 4 pers, joo man tackar. Helt klart dugliga.
Träningsanläggningen var bra, träningen hård hela veckan. Känns i kroppen nu kan jag säga, (sjuk 4 veckor och sen drar igång med ett träningsläger - ack ack).
God mat bjöds det på, lite onyttig frukost (observera att till och med jag lade märke till det som inte har den nyttigaste frukosten venligtvis), och så klart baguetter i mängder! Vädret bjöd på både sol och moln. Blev inget badande i poolen eller stranden. Ni kanske förstår varför om jag säger att vi gick i shorts och tröja och fransmännen gick i långbyxor, tröja, jacka, halsduk och glodde som fan. Dumma turister(?)
Blev inget Barcelona som det var tänkt. Istället skulle vi spela bowling, men gick inte så bra eftersom hallen hade slagit igne och var numera ett rukel. Därför blev det shopping, eller shopping och shopping, i en liten stad. Inget att ha direkt.
Varje kväll avslutades tillsammans med lekar/ underhållning. Jag och Björn stod för första dagens underhållning vilket bjöd på Skattjakt! Sen blev det maffia nästan varje kväll, och sista slog vi till på charader. Och vad fick jag då, "Therese Alshammar tappar en tand".
Havet, låg enligt vårt pm 1,5 km från vårt boende. Men jag malin och linda anser att det var längre, tog oss kanske 30 min om inte mer att ta oss dit. Dock inget bad, fransmännen kollade redan så konstigt på oss halvnakna turister. Alltså ett läger utan bad i havet, ack ack när hände det senast?

Jaa har inte mycket mer att påpeka om lägret. Var ett lyckat läger med sammanhållning. Bilder har som sagt Slettch, så när jag får dem kommer nog en liten uppdatering. Men bjuder på lite bilder från min kamera, enjoy!

Jag vid havet
Poolområdet vid lägenheterna

Träningsanläggningen, Linda visar tydligt att det är en SIM-anläggning





Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, jaa det är väl bra att visa ifall någon inte skulle förstå det :D^^

2009-04-17 @ 20:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0