Uppdatering.

Har precis vaknat upp i Deniz lägenhet. Spenderade natten här eftersom ACn i mitt hus fungerar inte så det är värsta bastun där. Vårt internet fungerar heller inte, så de har en del att fixa i vår lägenhet.

Torsdag och fredag har vi spenderat förmiddagarna i skolan, för info, rundvandringar m.m. Eftermiddagarna har vi varit vid poolen (vi har en liten pool intill lägenheterna där man kan sola och bada) eller varit på stranden, och införskaffat saker till våra lägenheter.
Igårkväll var vi bjudna hem till Kyle, en kille som simmade här förra året, på födelsedagsfest. Inte det roligaste jag varit på måste jag säga så vi tog bilen hem redan vid midnatt.


Träningarna kommer inte börja förän nästa vecka, på torsdagen ser det ut som. Vi får inte träna förän alla har gjort en "fys"undersökning som vi ska göra på onsdag. Coach har ändrat upplägg också, i år är våra prioriteringar:
1. Skola
2. Skola
3. Skola
4. Simning
5. Socialt
De tyckte inte att simmarna hade tillräckligt höga betyg förra året.


Har fått reda på mitt schema nu med. Det är fullspäckat verkligen! Gjorde ett prov i veckan för att se vilken engelska och matte jag ska ha. Engelskan blev som förväntad. Jag, dansken och Mattias hade ungefär samma. Och matten skulle jag hoppa över två kurser och gå direkt in i College algebra, men känner att jag behöver en lugnare start så tar kursen under. Kommer komma sent till mån-, tis-, ons- och torsdags träningarna. Inte det bästa, har ju ingen bil heller. Sen är jag kanske helt ledig på fredagar. Vore skönt. Pluggdag där då.


Idag ska vi försöka fixa nytt bankkort, simkort och mobiltelefon. Hittade en bra deal igår som vi nog kommer köra på. Dock inget gratis till utlandet.

Nej nu ska jag fixa iordning mig lite. Hoppas ni har det bra där hemma!
Take care!

Kommentarer
Postat av: carina

Hur ska du lösa det med att du inte har bil då?



2010-08-29 @ 14:40:01
Postat av: lindabinda

känns konstigt när du skriver att sverige är utlandet nu :P du verkar ha fullt upp och ha det underbart! :) Puss på dig <3

2010-08-29 @ 16:39:20
Postat av: Evelina

SV carina: Vi får låna bil av någon av simmarna, eller om någon vill följa med oss fram tills det att Deniz fixat bil. Tror man måste ha social security number och det har ju inte vi så måste fixa det först..



SV Linda: Haha jaa men det blir ju till utlandet :P jätteskönt att kunna snacka svenska med grabbarna utan att någon förstår ;)

2010-08-29 @ 18:45:39
URL: http://evelinakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0